سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ادامه : تشرفی هدایت بخش وشیعه شدن 4000سنی

تشرف سید بحر العلوم یمنی به واسطه ی آیت الله سید ابو الحسن اصفهانی

 

در آن دیدار سید بحرالعلوم یمنی به سید ابوالحسن اصفهانی عرض می کند:«ما به دعوت شما به این مسافرت آمده ایم و در انتظار وعده ای هستیم که فرموده اید.»ایشان در پاسخ می فرمایند:«شب بعد به منزل ما شتشریف بیاورید تا جواب را دریافت کنید»شب بعد سید یمنی به همراه تنی چند از علما به منزل سید اصفهانی می روند. پس از صرف شام و رفتن اکثر مهمان ها و رفتن نیمی از شب آیت الله اصفهانی ،خادم خود، مشهدی حسین چراغدار را می طلبد و می گوید:«به سید بحرالعلوم و فرزندش بگویید بیایند.»آنها می آیند و به همراه تنی چند از جمله علامه میر جهانی ، به دنبال آیت الله اصفهانی راهی می شوند. به در منزل که می رسند آیت الله سید ابوالحسن به همراهان می فرمایند که باز گردند و خود به همراه خادمش و سید بحرالعلوم و فرزند به سوی مقام امام زمان(ع) در وادی السلام نجف راهی می شوند.

...و اکنون ما نمی دانیم که در آن مقام نورانی امام زمان بین امام و سید ابولحسن و سید بحرالعلوم چه گذشته است. فقط همینقدر می دانیم که سید یمنی پس از شرفیابی به محضر امام در همان جا شیعه گشته و پس از بازگشت به یمن چهار هزار نفر از مریدان یمنی خود را نیز به مذهب شیعه ی اثنی عشری مشرف گردانیده است.

دستور امام زمان در رسیدگی به نیازمندان :

«خودت را ارزان کن ، فروتنی پیشه کن و در دهلیز (راهروی ورودی خانه ات) بنشین . خودت را در دسترس مردم قرار ده و نیاز مندی ها ی مردم را برآورده ساز ما یاری ات می کنیم»

آنچه از نظر گذشت متن نامه ی امام زمان به آیت الله اصفهانی بوده است. این توفیق شریف در ایام شهادت فرزند آن جناب حجت الاسلام سید حسن اصفهانی که در بین نماز مغرب و عشا به دست یکی از مزدوران استعمار در نجف اشرف به شهادت رسیده بود، صادر گشته است.از قرار معلوم آیت الله اصفهانی بر اثر شدت تأثر از شهادت فرزندش تصمیم به ترک مردم و اشتغال به عبادت در انزوا و تنهایی گرفته بودند که این دستور از ناحیه ی مقدسه ی امام زمان صادر می گردد و به واسطه ی شیخ محمد کوفی شوشتری به دست

ایشان میرسد. شیخ محمد کوفی از جمله رستگارانی بوده که به تشرف امام زمان مشهور و مورد تأیید علمای بزرگ بوده است.






تاریخ : دوشنبه 87/7/8 | 6:35 صبح | نویسنده : مصطفی قدرتی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.