سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غزه در آتش و خون؛ شدیدترین حملات اسرائیل در ?? سال اخیر

ویرایش سوم - بامداد یک‌شنبه

با تشدید حملات نظامی ارتش اسرائیل در باریکه غزه؛ تعداد شهدای فلسطینی که تا غروب امروز شنبه به وقت تهران از مرز ??? تن گذشته بود افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت و به ??? نفر رسید.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ شبکه الجزیره شامگاه امروز شنبه به وقت تهران (حدود ساعت 23) به نقل از منابع فلسطینی اعلام کرد که تعداد شهدای غزه در جریان دور تازه حملات ارتش اسرائیل از ??? نفر فراتر رفته و تعداد مجروحان فلسطینی نیز بالغ بر ??? تن شده است. خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس ساعت 18:10 به وقت تهران به نقل از منابع رسمی حماس اعلام کرده بودند که تعداد شهدای غزه به ??? نفر رسیده است[کلیک] که این مساله نشان می‌دهد ظرف پنج ساعت گذشته حداقل هفتاد فلسطینی دیگر کشته شده‌اند.

در همین حال، ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل عصر امروز اعلام کرد عملیات نظامی علیه حماس با عمق بیشتری بنا بر ضرورت‌ها ادامه خواهد یافت و یک عملیات «کوتاه مدت» نیست. باراک تصریح کرد زمانی وقت آتش بس بود اما اکنون زمان جنگ فرا رسیده است. تزیپنی لیونی وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت: تابه حال خویشتنداری نشان داده‌ایم، اما امروز گزینه دیگری به جز عملیات نظامی وجود ندارد. 

این در شرایطی است که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در مصاحبه‌ با شبکه «الجزیره» خواستار انتفاضه سوم در برابر رژیم صهیونیستی شد. اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس نیز در یک سخنرانی اعلام کرد: حتی اگر خون ما در خیابان‌ها جاری شده یا بدنمان تکه‌تکه شود، تسلیم نخواهیم شد. 

در همین حال؛ منابع خبری به نقل از آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد تاکید می‌کنند ذخایر محدود مواد غذایی و دارویی در نوار غزه که قبل از حملات امروز نیز به خط قرمز و بحران رسیده بود پس از حملات امروز ارتش اسرائیل به مرحله‌ای بسیار نگران‌کننده رسیده است. بر اساس این گزارش‌ها؛ تعداد بسیار زیاد مجروحان حملات هوایی به نواز غزه ذخایر اضطراری دارو در بیمارستانهای این منطقه را به پایین‌ترین حد خود رسانده و در صورت تداوم حملات بایستی در انتظار یک فاجعه انسانی بود. گفته می‌شود در زمینه مواد غذایی نیز وضعیت بهتری در غزه حکمفرما نیست. آژانس‌های امدادی سازمان ملل که موظف به تامین مواد غذایی ? ????هزار فلسطینی ساکن نوار غزه یعنی تقریبا نیمی از جمعیت این ناحیه هستند به دلیل بسته بودن مرزها ظرف هفته اخیر قادر به تامین آرد، شکر و سایر مایحتاج اساسی غذایی نشده‌اند که این موضوع بر وخامت شرایط انسانی غزه افزوده است.

شبکه الجزیره حملات امروز شنبه جنگنده‌های ارتش اسرائیل به غزه را بدترین حمله به مناطق فلسطینی بعد از جنگ ? ?????توصیف کرد. 


رژیم صهیونیستی: تازه اول کار است!
در حالی که بنا بر تازه‌ترین آمار? ??? ?تن از ساکنان غزه در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند، سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که عملیات در غزه تازه در حال آغاز شدن است!

به گزارش فرانس‌پرس از بیت‌المقدس ، آوی بنایاهو سخنگوی ارتش اسراییل به رادیو ارتش اسراییل گفت: حملات هوایی به غزه آغاز عملیاتی است که در پی تصمیم کابینه امنیتی اجرا می‌شود.

وی افزود: این عملیات ممکن است به طول بینجامد، ما برنامه‌ای زمانی در نظر نگرفته‌ایم و بنا بر وضعیت موجود اقدام خواهیم کرد. 

ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل نیز گفت: این عملیات پیگیری می‌شود و بنا بر نیاز شدت می‌یابد.

وی در یک کنفرانس خبری تلویزیونی افزود: نبرد، طولانی و سخت خواهد بود، اما زمان عمل و مبارزه فرا رسیده است.

باراک ادامه داد: بیش از ? ????مبارز حماس (جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در این بمباران گسترده کشته و زخمی شده اند.

وی مدعی شد: علاقه‌ای به طرح رویارویی نداریم، اما برای آن آماده‌ایم. ماهها است که خود را برای وارد کردن ضربه شدیدی به حماس آماده کرده‌ایم تا از حملاتش علیه غیرنظامیان اسراییلی دست بردارد.

تزیپنی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل نیز در گفتگو با خبرنگاران ادعا کرد: شهروندان اسراییلی سال‌هاست که در معرض تهدید حملات روزانه از غزه قرار دارند.

وی افزود: صدها موشک و گلوله خمپاره تنها در هفته جاری (میلادی) به جوامع غیرنظامی اسراییلی شلیک شده که ? ???موشک تنها در یک روز پرتاب شده است.

لیونی گفت: تابحال خویشتنداری نشان داده ایم، اما امروز، گزینه دیگری به جز عملیات نظامی وجود ندارد. ما باید از شهروندانمان در برابر حملات با پاسخی نظامی علیه زیربنای تروریسم در غزه محافظت کنیم.


غزه: صبح امروز شنبه 7 دی‌ماه 87






تاریخ : یکشنبه 87/10/8 | 11:43 صبح | نویسنده : مصطفی قدرتی | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.